Ånger och Retur

Jag ångrar mitt köp: hur gör jag?

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp. Ångerrätten gäller för oanvända varor i originalskick och med originalförpackning.

Vid ångrat köp står du som kund för returfrakten. Packa varan noggrant och skicka den med valfri fraktmetod till adressen nedan.

Lägg alltid med en lapp i paketet med texten ”Ångrat köp” samt ditt namn, ordernummer och telefonnummer. Det gör hanteringen snabbare.

Vill du byta vara eller storlek?

Om du vill byta till en annan storlek eller produkt skriver du vad du vill byta till på lappen som följer med returen.

Om den nya varan är billigare återbetalar vi mellanskillnaden. Om den är dyrare står du för mellanskillnaden.

När kan återbetalningen minskas?

Du kan gå miste om hela eller delar av återbetalningen om:

  • varan har använts,
  • varan har skadats medan den var under ditt ansvar,
  • du har hanterat varan mer än vad som krävs för att undersöka dess funktion eller skick.

Vi återbetalar dig inom 14 dagar efter att vi mottagit och hanterat din retur.

Returadress

Stuffstore Sweden AB
Hörsjögatan 24
333 31 Smålandsstenar
Org.nr: 556982-9459
E-post: [email protected]

OBS! Kom ihåg att alltid lägga med ordernummer, namn och telefonnummer i paketet.

Om du har öppnat en förpackning

Du får naturligtvis öppna förpackningen för att kontrollera varan, men den får inte ha synligt slitage. Om förpackningen är skadad eller visar tecken på användning förbehåller vi oss rätten att göra avdrag på återbetalningen.

Vad händer när vi mottagit returen?

När vi har mottagit och kontrollerat returen återbetalar vi beloppet eller makulerar fakturan. Detta sker via Klarna och pengarna återförs till samma betalningsmetod som användes vid köpet.

Outhämtade paket

Hämta alltid ut ditt paket, även om du vill ångra köpet. Det är billigare att hämta ut och returnera paketet än att låta det gå i retur. För outhämtade försändelser debiteras en avgift på 150 kr som täcker kostnader från PostNord.

Jag har fått fel produkt

Om vi har skickat fel produkt eller fel antal kontaktar du oss direkt via e-post på [email protected]. Förbered gärna bilder eller video samt ditt ordernummer. Vi står självklart för retur- och fraktkostnader när felet ligger hos oss.

Jag vill reklamera min produkt

Om produkten inte fungerar som den ska kontaktar du oss via e-post. Ange vad som är fel, ditt ordernummer och bifoga en bild eller video som visar problemet.

I de flesta fall behöver du inte skicka tillbaka den defekta produkten. När vi fått all information löser vi ärendet genom att skicka en ny produkt eller kreditera din order.